Ahad, 19 Julai 2009

Bengkel Asas Penulisan Kreatif 2009

Sesi ceramah daripada En. Zakaria Ariffin, Pensyarah Kanan di Fakulti Penulisan ASWARA.

En. Zakaria Ariffin, Pensyarah Kanan dari Fakulti Penulisan ASWARA.

Sesi LDK selepas menulis naskhah masing-masing.

Adik Inkka dan Jul Nasharuddin membentangkan naskhah lakon mereka.

Peserta Sekolah Seni Kuching dalam Bengkel Asas Penulisan Kreatif anjuran ASWARA dan Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, Negeri Sarawak.


Emmmm letih dan lesu dengan kehidupan asrama di sekolah? Jom...sekali sekala kita keluar dan menginap di tempat lain...

Itulah ceritanya...walaupun anak didik Sekolah Seni Kuching sibuk dengan pelbagai aktiviti namun hujung minggu ini, seramai 21 orang pelajar Tingkatan Dua berpeluang untuk mengikuti Bengkel Asas Penulisan Kreatif anjuran Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (ASWARA) dengan kerjasama Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, Negeri Sarawak dan Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak yang diadakan di Kolej Multimedia, Samariang, Kuching selama 3 hari 2 malam yang bermula 17-19 Julai 2009.

Walaupun hanya melibatkan pelajar Sekolah Seni Kuching, namun komitmen, minat serta usaha yang ditunjukkan amat dibanggakan oleh tenaga fasilitatornya, En. Zakaria Ariffin, Pensyarah Kanan, Fakulti Penulisan ASWARA, Kuala Lumpur.

Sepanjang bengkel, anak didik ini didedahkan pelbagai slot dalam bidang penulisan. Antaranya dalam genre Cerpen, Drama Radio dan Drama Pentas. Selain slot Pengenalan Fakulti Penulisan dan Kerjaya dalam Penulisan.

Tiada ulasan: