Jumaat, 7 Ogos 2009

'1 WAJAH SENI' 2009

Produksi '1 WAJAH SENI' PMR 2009.

Adik Hidayu Patoni melagukan bayan Sarawak sebagai epilog persembahan
Produksi '1 Wajah Seni'.


Kelihatan Tetamu Kehormat majlis Produksi '1 Wajah Seni' yakni Y. Bhg Datu Dr. Adi Badiozaman Tuah bersama Timbalan Pengarah, Lembaga Peperiksaan Malaysia, Tn Hj. S. Mada Bin Mansor.

Y. Bhg. Datu Dr. Adi Badiozaman Tuah berjabat tangan dengan
pelajar setelah tamatnya Produksi '1 Wajah Seni'.


Aksi Lysias Laing, Syaliana Jemat dan Madau Rarak dalam salah satu adegan.

Syafaat Zainal Abidin melakonkan watak sebagai Sultan dan Siti Nurfaizleen sebagai permaisuri dalam persembahan produksi ini. Manakala Farthin Zafirah menjadi puteri mereka.

Aksi Siti Hamidah Haris yang memegang watak Ketua Dayang yang mudah melatah.

Adegan puteri bersama dayang-dayang di taman.

Madau Rarak menjelaskan sesuatu kepada peran DiRaja, lakonan Lysias Laing
sambil diperhatikan oleh watak-watak yang lain.


'1 WAJAH SENI' demikian gagasan Produksi PMR yang dipilih oleh pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Seni Kuching dalam melengkapkan tugasan Pendidikan Kesenian PMR 2009 mereka. '1 WAJAH SENI' memaparkan simfoni, potret gerak tari dan aksi dalam persembahannya... ungkapan seumpamanya juga telah dijadikan sebahagian lirik lagu tema Produksi Kesenian PMR 2009. Lagu tema tersebut merupakan hasil ciptaan adik Arterika Jelending Ak. Achong...

Produksi yang mengujakan hasil persembahan pelajar Tingkatan Tiga ini telah diadakan dengan jayanya di Auditorium Tun Ahmad Zaidi Adruce (TAZA), Institut Pendidikan Guru Malaysia, Kampus Batu Lintang, Kuching, Sarawak pada 25 Julai 2009 jam 8.00 malam yang lalu.

Tiada ulasan: